#hållbarhetsarbete

We are SI

Med personal, kunder och kvalitet i fokus.

Vi ser helheten

På SI är det viktigt med en helhetssyn där personal, kunder och kvalitet alltid står i fokus. Genom att säkerställa en positiv och inkluderande arbetsmiljö, kontinuerlig kompetensutveckling, en hög kundnöjdhet och genom att följa etiska riktlinjer, strävar vi efter att bygga en hållbar framtid.

Vi värdesätter kundnöjdhet! För oss är kundnöjdhet en grundpelare. Genom att mäta och följa upp kundernas upplevelse av våra produkter och tjänster kan vi säkerställa att vi lever upp till deras förväntningar och skapa långsiktiga relationer.

Nyckeltal

  • Kundenkät.
  • NPS – Net Promoter Score.

Engagerade medarbetare är en nyckelfaktor för vår framgång. Vi mäter medarbetarnas engagemang genom regelbundna undersökningar och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla känner sig värderade och motiverade att bidra till företagets utveckling.

Nyckeltal

  • Resultat från medarbetarundersökningar om engagemang och trivsel.
  • Andel medarbetare som rekommenderar företaget som arbetsgivare
(eNPS –  Employee Net Promoter Score).

Vi strävar efter att vara en arbetsplats där goda värderingar vägleder oss. Vi sätter stort värde i att skapa en arbetsmiljö där respekt och inkludering står i centrum. Alla medarbetare ska känna sig trygga och respekterade på arbetsplatsen.

Nyckeltal

  • Antal rapporterade incidenter av oönskat beteende och åtgärder som vidtagits.
  • Resultat från medarbetarundersökningar om arbetsmiljö och arbetsplatsens kultur.

Vi investerar kontinuerligt i kompetensutveckling för att säkerställa att våra medarbetare har rätt kunskap för att möta framtidens utmaningar. Genom detta stärker vi både individernas och företagets konkurrenskraft.

Nyckeltal

  • Andel medarbetare som deltar i interna och externa ubildningsprogram.

SI:s uppförandekod (Code of Conduct) innehåller grundläggande principer för hur vår organisation sköter affärer samt hur vi interagerar med kollegor, leverantörer, kunder och samarbetspartners. Det är viktigt att säkerställa ett etiskt och hållbart beteende inom organisationen och vi mäter hur väl denna efterlevs.

Nyckeltal

  • Andel medarbetare som har skrivit under uppförandekoden.
  • Antal och typ av överträdelser av uppförandekoden som rapporterats och åtgärdats.

Taxonomi och hållbara investeringar för framtiden. Vi följer EU:s taxonomi för hållbara aktiviteter för att säkerställa att våra investeringar och verksamheter är i linje med långsiktiga hållbarhetsmål.

Nyckeltal

  • Andel av verksamheten som uppfyller EU:s taxonomikriterier.

VI ÄR SI - TILLSAMMANS TAR VI ANSVAR

Vi är nyfikna på dina
utmaningar kring att spara
energi i fastigheter.